SSD – Demonul vitezei

Speed Demon stickerAu trecut 2 ani și jumate de când sunt posesorul unui laptop Lenovo. Totul bun și frumos, a mers brici în tot timpul ăsta, până într-o zi ghinionistă de miercuri. Urmăream ultimul episod din serialul Spartacus. În ultimele minute, deja supărat că aproape se termină, mă gândeam ce alt serial mi-ar putea ocupa apoi timpul liber. M-am uitat chiar și la genericul de la sfârșit, încercând să prelungesc momentul. În fine, dau alt+f4 și ce să vezi, un mesaj imens de avertizare de la windows: „IMINENT FAILURE. BACKUP YOUR DATA”. Știind că sistemul de operare mai poate da alarme false, descarc rapid 2 programe de diagnostic pentru hard-disk și le rulez pe rând. Ambele cu același mesaj. Că am nu știu câte bad-uri pe hard, că oricând se pot face mai multe și-mi pot pierde datele, că poate ceda hard-ul în orice moment…

Deja am început să cred că e clară treaba, însă am mai vrut să încerc și o reinstalare de windows că poate se remediază situația printr-o minune. Pe naiba, tot aia era. E pe ducă hard-diskul ce a suportat timp de peste 2 ani toate fițele mele. Amu dă-i să cauți pe net alternative de înlocuire până nu pică de tot și devine laptopul bibelou.

După câteva zile de cercetare amănunțită a pieței curente, am decis că voi face un compromis în ceea ce privește capacitatea de stocare. Mi-a făcut cu ochiul un SSD (solid state drive) de 120 GB de la Intel cu garanție 5 ani. Am citit zeci de review-uri pozitive și l-am luat și instalat. Cred că e cea mai bună decizie pe care o puteam lua. Windows-ul s-a instalat în 8 minute (!!!) și în 5-6 minute eram deja cu toate driverele în funcțiune. Odată cu SSD-ul am primit și un sticker cam măricel pe care scrie SPEED DEMON. E descrierea perfectă pentru noua mea achiziție și pentru bătrânul laptop care sufla greu. A reînviat, totul se încarcă instant, procesorul parcă îmi mulțumește că nu mai e ținut în lanțuri de vechiul HDD și că poate zburda la capacitatea lui reală. Din momentul în care apăs butonul power și până apare desktop-ul trec acum doar 15 secunde. Procesul de shutdown durează maxim 5. Paginile web se încarcă acum de 10 ori mai repede. Exemple am multe pentru viteza ce o poate oferi un Solid State Drive în comparație cu un Hard Disk normal.

Rămâne de văzut durata de viață cât va fi. Mă încred că Intel a oferit garanția de 5 ani (în comparație cu alți producători care oferă doar 2-3 ani) având certitudinea că au creat un produs de calitate și fiabil.

Tag-uri:, , , , , ,

Lasă un răspuns

