Dimineața punem masa

Mic dejunCa student, ești mai mereu pe fugă. Mai ales când ai ore de dimineața, vremea e mohorâtă și alarma o amâni la nesfârșit până îți dai seama că o să întârzii la cursuri. Îți faci curaj să te ridici din pat, mergi târâș până la ibricul din bucătărie, tragi o dușcă de cafea și după ce pui două țoale pe tine o tai la facultate cu viteza a cincea.

Am scris la persoana a 2-a acest prim paragraf nu pentru cititorii care s-ar putea regăsi în aceste vorbe, ci pentru mine. Mai bine spus pentru persoana din mine pe care am alungat-o nu demult. De ce am făcut-o? Pentru că acea persoană mă obliga să ies din casă fără să iau micul dejun. Îmi spunea mereu că e prea sănătos să mănânci dimineața, „ce, vrei să ai energie toată ziua? Nu poți să reziști până la masa de prânz? Bagă în tine cofeină pe stomacul gol să vezi ce bine te simți”.

O perioadă bună am crezut vorbele acestui individ. Asta până am început să am probleme cauzate de acest ritual de dimineață. Stomacul, dacă ar fi avut gură, ar fi urlat de durere. Creierul a devenit din ce în ce mai puțin interesat de ceea ce predă profesorul la facultate, iar puterea de concentrare fugea pe geam când nu eram atent. Mi-am zis că nu se mai poate și în următoarea zi m-am îndreptat spre bucătărie căutând micul dejun. Acesta mă aștepta într-un colț mic, întunecat și friguros din frigider. M-a certat puțin pentru lunga mea absență, însă m-a îmbrățișat ca pe un fiu pierdut și regăsit. Am stat la masă împreună și am povestit ce am mai făcut în perioada în care nu ne-am văzut. De atunci ne întâlnim în fiecare zori de zi. Chiar și cafeaua stă cu noi la masă, dar ea știe că trebuie să vorbească ultima și nu are voie să întrerupă gustarea de dimineață. De când dejunez, mă simt mult mai bine. Stomacul nu mai suferă nici el și mi-a revenit concentrarea și puterea de muncă. Pot spune acum că vorba „Minte sănătoasă în corp sănătos” se aplică și la mine.

În plus, am aflat de pe site-ul http://www.complete-life.ro/ că, mâncând echilibrat și sănătos, poți chiar preveni anumite afecțiuni cum ar fi diabetul. Pe acest portal găsiți sfaturi și informații utile pentru prevenirea acestei boli, dar și pentru îmbunătățirea vieții zilnice pentru cei care suferă de diabet. Știați că există chiar și o Zi Mondială a Diabetului? Se sărbătorește în fiecare an pe 14 noiembrie. Nu este ca o zi de naștere, mai bine spus este o campanie a Federației Internaționale de Diabet care se concentrează în fiecare an pe o anumită temă. De exemplu, anul acesta atrage atenţia asupra importanţei unei alimentaţii sănătoase, atât pentru prevenirea diabetului zaharat de tip 2, cât şi pentru o gestionare mai bună a acestei afecţiuni de către persoanele cu diabet.

Așadar, mâncați sănătos și nu uitați de cea mai importantă masă a zilei, mic dejunul!

alimentatie sanatoasa

Tag-uri:, , , ,

Lasă un răspuns

